viernes, enero 04, 2008


Navidades democráticas... en U$A

El proceso de primarias se ha inaugurado hoy día 3 de Enero de 2008... de nuevo en América. Aún estamos en Navidades y la democracia americana sigue su curso; es de celebrar que elección tras elección América siga mostrando su grandeza al resto del mundo. La elección directa de los candidatos, los debates en casas, iglesias, garajes, etc. desmontan muchos tópicos antiamericanos y sobre todo deberían hacer reflexionar a esos progres de salón que repiten como papagayos que "los americanos son tontos". Hoy ha comenzado la carrera en Iowa, pero... en menos de un mes vienen New Hampshire y más de veinte estados... ¡eso es democracia! Como anécdota señalar que el sistema de votaciones -los tracicionales caucus- es más complejo -costumbrista- en el campo demócrata que en el republicano -más directo-.

Round 1, Iowa: Obama and Huckabee.

No es de extrañar que
Huckabee -pastor baptista y Gobernador de Arkansas- haya ganado esta primera batalla; Mitt Romney (al cual tuve el placer de conocer el pasado año en la CPAC 2007) en segundo lugar y Fred Thompson tercero. De Giuliani... pues eso, un 4%: sus batallas están en otros estados menos conservadores. Obama -demagogo donde los haya- se ha colocado a la cabeza también, pero... la fuerza de Hillary vale mucho más que el simbólico estado de Iowa y su particular demografía y posicionamientos políticos.

En el Partido Demócrata el liderazgo está más claro -y todos coinciden en progresismo elitista-; el verdadero debate de ideas, proyectos y personalidades diversas... está en el Partido Republicano: ¿qué me dicen de las diferencias entre Rudy y Ron Paul en el tema de Iraq? ¿Y Huckabee y McCain en cuanto al voto de los cristianos -derecha social conservadora-? En el bando de las Libertades -el GOP- si hay debate de ideas y... se agradece.


Aquí les dejo algunos spots previos a la votación que se acaba de llevar a cabo; me he quedado hasta ahora siguiendola en directo a través de internet -invento de guerra americano-.

En Homburg (Alemania) son las 04:50h... y en Estados Unidos... entre 6 y 8 horas menos. Pero como reza el refrán... sarna con gusto no pica.

Véanlos:
Iowa Caucus Adds 2008 .Y aquí les dejo las reacciones de los ganadores. Para más información al detalle sobre candidatos, sus posicionamientos, etc... DesMoinesRegister.com Si quieren seguir la actualidad americana... Diario de América, Townhall, The Washington Times, FoxNews, etc.

La próxima cita el sábado -para el GOP- en Wyoming : se eligirán delegados para la Convención del Partido Republicano que se llevará a cabo en Septiembre. Que gane el mejor.

Saludos proamericanos y deseo que hayan pasado una Feliz Navidad y tengan un Próspero -capitalista- 2008,


Hurtis

37 comentarios:

Cesc dijo...

Si te soy franco, poco sospechaba que Hillary quedaría en un humillante tercer lugar. Viendo la diferencia entre Huckabee y Obama no me extrañaría que volvamos a ganar las eleccions! Pero hace falta mucho mucho trabajo.

En fin, me alegra ver que has actualizado tu blog!

See ya later my conservative frien!!

Anónimo dijo...

Hurtis, ahora té voy a actualizar mi blog preferido, EEUU: 3907 en Iraq y 476 en Afganistán, puedes ver la lista completa en irak coalition casualties.

Javier Hurtado Mira dijo...

Josep Miquel,

Esos soldados han muerto por la causa más grande que existe en el mundo: la Libertad, incluida la tuya.

¿Aún no te has ido a Irán? ¿A qué esperas?

¡Viva América! y si te pica... pues te rascas, que seguro que tienes tiempo.

Anónimo dijo...

Jo, y yo que pensaba que se había ido a Irán el Josep Miquel...
Se ve que se lo ha pensado un poco y sabe que allí se lo pueden cargar sólo por ser occidental. Para ser crítico ya está en tu "intolerante blog"

Josep Miquel: Para llegar a los 100 millones de asesinados entre Lenin, Stalin, Mao, Pol Pot y el antisemita Hitler (como la izquierda de hoy) aún queda un poco.
Los USA están en Irak para evitar que los nuevos comunistas, es decir los islamistas radicales, maten a otros 100 millones más. Y lo siento por ti, pero igual que vencimos a Hitler, Stalin, Pol Pot y demás, los liberal-conservadores venceremos ahora a los islamistas radicales y a los que lo defendéis. Y sí, tal vez se les dio algo de oxígeno cuando se luchaba contra el comunismo, que no era enemigo menor y ya contaba con la simpatía de "demócratas" como tú, PERO AHORA NO NOS VOLEVEREMOS A EQUIVOCAR. ESE ES EL MATIZ QUE DIFERENCIA REALISMO Y NEOCONSERVADURISMO: NO VOLVEREMOS A PACTAR JAMÁS CON LOS QUE NO SEAN DEMÓCRATAS POR VENCER AL ENEMIGO ACTUAL. NI DICTADORZUELOS NI TALIBANES. ESTA VEZ LA VICTORIA SERÁ SIN PALIATIVOS Y GRACIAS A ELLA SEGUIREMOS ESCUCHANDO TU VOCECILLA INCORDIANDO EN INTERNET: AUNQUE NO TE LO CREAS, JOSEP MIQUEL, TUS COMENTARIOS SON PARA NOSOTROS LA DULCE MÚSICA DE LA LIBERTAD. LUCHAREMOS POR TODOS VOSOTROS PARA QUE NOS SIGÁIS CRITICANDO

Anónimo dijo...

Alejandro, que t'avorreixes ara que estàs a l'oposició, si vols et puc donar tota la feina que vulguis a la meva empresa.
Hurtis, perquè us crèieu que els liberal-conservadors sempre esteu amb l'ús de la raó, que tot ho feu bé, que mai us equivoqueu, massa aires de grandesa utilitzeu, ja que tot el que no sigui liberal-conservador ja es enemic de la pàtria.
Hurtis, si t'agraden les frases fetes, queda't amb la del millor polític de la història d'Espanya -José Antonio Primo de Rivera- que diu: " El que acierta con la primera nota en la música misteriosa de cada tiempo, ya no puede eximirse de terminar la melodía ".

Cesc dijo...

Eh Llop! Aplica't la frase de Millán Astray: ¡VIVA LA MUERTE!

Anónimo dijo...

Cesc, aquesta comparació es horrible, com compares un home defenestrat a la guerra d'Àfrica amb un idealista -l'únic que ha tingut aquest pais- amb idees clares que volia una Espanya millor que la que va viure en els seus temps, on era un país a punt de desaparèixer per culpa d'una classe obrera precipitada en fer les coses i una dreta que no veïa en bons ulls que del seu corral s'hagués escapat aquesta ovella tant intel·ligent per posar tot el seu tal·lent al servei d'una pàtria millor, a veure si d'ara endavant encertes les comparacions.

Cesc dijo...

Doncs no sé si saps que el teu idolatrat José Antonio era un burgeset. Per això mateix mai es va consolidar la Falange de las JONS, perquè l'ideoleg de les JONS, en Ramiro Ledesma Ramos sí que pertanyia a la classe treballadora i va lluïtar (malament, a la seva manera, com totes les polítiques antiliberals) per millorar la seva situació. El nacionalsindicalisme o sindicalisme vertical que tu pregones i defenses va ser ideat pel mateix Ramiro Ledesma. JA va ser un aprofitat. No et tiris el rollo de falangista perquè ja veus que han de venir de fora de casa per donar-te lliçons.

Quim Amorós Le-Roux dijo...

Hurtis, em sorprèn l'admiració tant profunda que tens pels EEUU, jo particularment crec que la societat Americana està una mica passada de moda, encara que es cert que USA no deixarà d’ésser una referència pels països occidentals. Però enfí cadascú tria els models i lideratges que vol.
En les primàries americanes, la veritat es que no m'he fixat gaire, però sembla que el Obama aquest, que seu ser bastant populista ha cridat bastant l'atenció de la gent .
Mira prefereixo els demòcrates als republicans, i dintre dels demòcrates tant em fa, però em faria gràcia que el Obama aquest o la Hilary arribessin a la presidència. tot just lo contrari que tu.
Posats a liderar Europa, la nostra referència hauria d’ésser els països nòrdics, o l’exemple de Alemanya, que amb la reunificació i els costos econòmics que va representar, Alemanya segueix essent capdavantera a Europa.

Quim Amorós Le-Roux dijo...

PD. ja tocaba renovar el teu bloc no?, des de el 12 d'octubre que no publicaves rés!!!

Javier Hurtado Mira dijo...

Quim,

Sí, ja tocava.

Respecte al teu comentari polític... pensa que a mi m´agrada el Partit Republicà per les idees que defensa, no perquè "em faci gràcia", la veritat.

No creguis que és definitiu allò d´Iowa; a la resta de primàries... canviaran les coses.

Tinc admiració pels Estats Units per la seva història, per la seva defensa de la Llibertat lluny de les seves fronteres, perque és la societat més dinàmica... i perquè és la terra de les oportunitats: un mexicà va arribar a Secretari de Justicia -ministre- amb el Partit de Bush i... Rice -negra- a Secretaria de Defensa. Això no passa en Europa; allà... el somni americà continua viu.

I... gràcies als USA tenim llibertat a Europa; sino... o Nazis o Comunistes: sempre... les esquerres totalitaries.

Respecte als Païssos Nórdics... doncs cada vegada són més de dretes, dona gust.

Alemanya... sí, es un país treballador, però tampoc és el que era, i... sempre paguen els occidentals-capitalistes a la terra ex-comunista. Aquí la gent encara hi veu certes coses que no toquen.
De totes maneres... els socialistes aquí no son -gràcies a Déu- com a Espanya.

Anónimo dijo...

Cesc, no m'has descobert la sopa de l'all amb aquesta explicació, el nacionalsindicalisme es mereix més que dos línies per explicar-ho i no d'un nen com tú, i orgullós estic de ser un antiliberal, perquè els liberals no teniu prou substància per dirigir un país com aquest.

Carlos López Díaz dijo...

El corresponsal en USA de Antena 3 (teóricamente la cadena de TV menos progre) está que se le cae la baba con Obama, y se diría que ve como un defecto que en USA a lo más que puede llegar un político es a ser "moderadamente de izquierdas". Alucinante. O sea, que el sistema político español es superior porque tenemos a impresentables como Llamazares. De risa.

Javier Hurtado Mira dijo...

CLD,

¿De risa? De llanto amargo diría yo.

Es indignante ver a la vieja Europa pontificando sobre democracia en una país como USA que si algo tiene es su defensa de la Democracia Liberal y sin complejos.

A3... pues eso, es como Pedro J. que siempre apoya al Partido Demócrata por definición; los centrismos... nunca fueron buenos.

Anónimo dijo...

Benvolgut Josep Miquel,

M'agrada molt veure el teu nivell: jo et responc en un debat lliure (àcid, com ho han estat fins ar els teus comentaris, però en el fons respectuós) i tu em surts amb lo de la teva empresa.
Donaré la volta a la teva argumentació:

si no saps debatre en un bloc, dedica't només a la teva empresa i no perdis el temps per aquí. Si creus que podem fer un debat normal, sense comentaris com el que has fet, estaré encantat de d'encetar-ho de nou.

Javier Hurtado Mira dijo...

Alejandro Fdz.,

Aquest senyor anomenat JM Llop deu ser que no té res a fer; la mancança d´educació... la tenen inclosos els falangistes del segle XXI. I clar, anar presumint de donar treball... per això jo em quedo amb el Sr. Ruiz-Mateos i familia.

Quim Amorós Le-Roux dijo...

Javi:
Mira he dit que em faria gràcia que guanyés en Obama, per dos motius, primer perquè nosaltres CIU no ens presentem a les eleccions a USA, i segon perquè a EEUU guanyarà el candidat que vulguin els Nord-americans no?, o es que podem influir nosaltres en el resultat?, més aviat serà al contrari, del resultat que surti, repercutirà en la resta del mon. I per tant per les idees més lliberals, per la política econòmica, per el seu més antibelicisme, per moltes coses, considero al partit demòcrata més modern i adaptat a les circumstàncies actuals, per tot això em fa més gràcia el candidat Obama, que qualsevol dels republicans, potser l’únic que em cau bé es l’exalcalde de Nova York Giulani.
Enfí Hurtis tot el que podem dir es quina preferència tenim, però no podrem influir pas en el resultat. Així que mira a USA que els americans triïn a qui vulguin.
Si jo fos Nord-americà, que evidentment no ho soc votaria pel partit demòcrata, i en aquestes primàries, doncs... mira no sé si per la Hilary o per l’Obama.

PD El partido falangista de las JONS té alguna representació parlamentaria en algun lloc?, encara es presenten a les eleccions?, quants vots treu?
Ho dic, perquè la democràcia es basa en aportar les idees lliurament i el poble escull als seus representants lliurement, i lliurement el poble espanyol des de fa 30 anys ha decidit que el partit falangista no tingui representació parlamentaria.

Anónimo dijo...

Hurtis, que jo sàpiga el que no té res a fer sou la plana del PP que per distracció no tolereu ningú que no sigui com vosaltres, i poseu tots els pals a les rodes que podeu.
Alejandro, com vols tenir un debat obert si el Hurtis sempre està ofenent?

Unknown dijo...

JM Llop,

Al PP cabem molts; és un partit gran. Segur que té errors, però... jo tinc llibertat d´opinar lliurement.

Ofenent? Busca la paraula al diccionari i pot ser que surtis tu de sinònim, el que passa és que ofén qui pot, no qui vol; vosté... no pot.

Per què no escoltes una canço-marxa titulada March Triumphales; això va lligat al terme Llibertat; pensa-ho.

Anónimo dijo...

No donguis tantes lliçons, el PP en si mateix ja és una ofensa per Espanya, i de cançons et recomano " El sitio de Zaragoza ".
I això de gran, sou un partidet de segona divisió, que per notar-se la vostra existència, heu de posar pals a les rodes.

Cesc dijo...

Llop, ets un trist corporativista desfasat, un falangista passat de moda (i de rosca) i un antidemòcrata. Que feu a Falange per fer-vos notar? Embrutar les parets amb graffitis! Que tristos que són els del SEU pintant les parets de les universitats per desitjar bona sort amb els examens.

El nacionalsindicalisme es pot explicar no amb dos ralles sinó amb una: ideologia feixista caduca. No et tiris el rollo perquè com t'he dit domino molt més la matèria del sindicalisme vertical que tu. Tu... tu no saps res.

Anónimo dijo...

Cesc, les teves paraules són un signe de prepotència, i al cap i a la fi sou uns perdedors, sabiondo.

Anónimo dijo...

Hola amigo un abrazo de josep-tgn, yo mi apuesta personal es que las elecciones seran hillary esta claro(quien cree en obama...) y guilani o fred el actor!!!!
haber si nos vemos pronto por tarragona

Javier Hurtado Mira dijo...

Josep-Tgn,

Lo de Hillary es más que probable; pero... Thompson no acaba de despegar; Giuliani tiene reservado el "supermartes" donde votan muchos Estados menos homogéneos que Iowa, la tierra del maíz, el cristianismo y la blancura de piel. Veremos que pasa.

Romney lo va teniendo mejor; el traidor de McCain... puede hacer daño a la causa conservadora.

Cesc dijo...

Llop, lo dit, sou uns perdedors. Javi! ¿Qué opinas de la idea que el el supermartes lo pasaremos en la capital de EEUU? ¡Estoy emocionadísimo! Ese día pienso lucir mi corbata estampada de elefantes del Partido Republicano! GOD BLESS BUSH & AMERICA

Javier Hurtado Mira dijo...

Cesc,

¿Qué opino? jojojo, que... será una experiencia auténticamente republicana; no como los que van de "republicanitos" españoles.

God bless America!

Anónimo dijo...

Us actualitzo el " parte de baixes ":
EEUU, 3921 i 479 a l'Afganistán, ja falta poc per arribar als 4.000 a l'Irak, que serà el mateix nombre de vots que treurà el partidet poc-popular.

Javier Hurtado Mira dijo...

J.M.Llop,

Lo único que usted debería actualizar son sus neuronas; lástima que no sea cosa fácil, más bien... imposible -cosas de la ciencia-.

¿Está ya en Irán?

Anónimo dijo...

Llop,

T'actualitzo jo les dades,

Els USA guanyen les guerres matant enemics de la llibertat. Tant de bo fossin molts més dels que dius i tant de bo tu estiguessis entre ells.
Més dades: si el PP és un partidet que governa a mitja Espanya, tu que ets?
Ja t'ho dic, un infra-home, una dada, un futur hoste d'Abru Grahib. jO MATEIX ET TORTURARÉ FINS QUE DIGUIS GORA BUSH!!!!!!!!!!!

Gerard Castells dijo...

Hola Javier,

interessant l'article de les primàries americanes, malgrat el toc ideològic. El PP basarà la seva campanya en què estem al costat d'una crisi econòmica (segurament cert). Als EUA també hi ha crisi econòmica: enfonsament del mercat hipotecari, risc de no poder pagar les hipoteques, crisi del sector automobilístic. Numeros vermells als comptes públics (recordem que Clinton va deixar un superavit), els democrates basaran la seva campanya en aquest fet. Greespan criticant a Bush, els candidats republicans que no reclamen l'obra de Bush jr i sí la de Reagan, oblit ideològic dels candiats republicans a l'obra Bush.

I ara Bush amb unes rondes per Orient Mitjà per aconseguir la pau entre Israel i Palestina i parlant de negociació amb terroristes.

Creus que tindrem una campanya nordamericana igual que l'espanyola jugant els republicans el paper del PSOE a Espanya i els demòcrates el del PP?

En l'escrit demostres que ets prou intel.ligent com per contestar fora dels tòpics. He intentat no ser irònic i agrairia que me contestessis amb fonaments, fora d'eslògans i frases provocatives.

Anónimo dijo...

Respondo al Josep Miquel LLop...

Ya veo que no sabes mucho de lo que hablas... los que me conocen saben que soy una persona que viajo mucho y que para tu pesar creo que el mejor país del mundo donde la pura libertad existe es EEUU.
Si, EEUU si no has estado o solo has estado de pasada te recomiendo seriamente que pases una temporada allí. Allí se respeta la propiedad privada y a la nación.

Tengo 2 buenos amigos americanos que hace apenas 2 meses me comunicaron que iban a ir a Irak, ya que se necesitaban más hombres para establecer el orden y mantener los nuevos asentamientos bajo control.
La pregunta que les hice fue: ¿Teneis miedo? ellos me respondieron que SI, pero que su deber era ir allí, ya que si no iban ellos la pobre gente de allí estaban abandonados a su suerte.
Aquí se ve como EEUU simpre da la cara por los demás y como su sociedad civel está mucho más concienciada que nosotros.

En EEUU da igual quien mande en líneas generales porque tanto Republicanos Y Demócratas tiran el pais hacia delante y tienen sentimiento de nación!!!

El PSOE da lástima... sabes lo que ocurre en España??? que hoy por hoy existe mucha gente inculta y de eso es de lo que se aprovecha el PSOE!!! DE ENGAÑARLOS!!!

No me hagas hablar de los nacionalismos porque para mi son algo estúpido, es como si los tontines hubiesen retrocedido unos siglos y se creen que están reconquistando territorios!!!

JODER menuda basura de política la Socialista y aliados.
Con esto tampoco digo que la del PP sea para alegrarme en exceso, pero por lo menos algo más de sentido común tiene.

Anónimo dijo...

Lo mejor es que han pasado.

www.amigosdeloso.mforo.com

Tornarem a vèncer! dijo...

Hurtis, un dia hem de quedar i m'has d'explicar el sistema electoral dels EEUU.,es que no ho entenc, xec, de veritat.

Una abraçada i moltes gràcies per entrar al meu bloc i dir la teva.

Salut!

Anónimo dijo...

LLop, un saludo, de un Joseantoniano convencido.

Pásate por aquí: http://www.espacioblog.com/gallos-de-marzo

Es un foro libre de discusión donde muchos de los que creemos en la vigencia del mensaje de Joseantonio, en la libertad del individuo y en la necesidad de relanzar su mensaje a la sociedad actual nos expresamos entre camaradas.

Un saludo al resto de foreros, y al autor del Blog.

EULEON

Anónimo dijo...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Monitor de LCD, I hope you enjoy. The address is http://monitor-de-lcd.blogspot.com. A hug.

Anónimo dijo...

potrebo, da preverijo:)

Anónimo dijo...

llegir tot el bloc, bastant bo